APAN Cars Onmon

4C

Geneza unui vis
de la
55900.00


Solicită oferta
Cristi Radu Cristi Radu
Consilier Vânzări
 +40 747122533
 cristi.radu@apan.ro

Vedere generală


DESIGN ŞI CONFORT

Performanţa nu a arătat niciodată atât de bine.



MOTOARE

Rapide, puternice si evoluate

Pentru 4C, materialele moderne combinate cu tehnicile inovatoare Alfa Romeo si valorile brandului au creat un izvor de eficienta.


ACCESORII

Momentul în care urci într-o Alfa Romeo 4C este momentul în care intri în lumea motorsport. 4C elimină tot ceea ce este de prisos şi păstrează doar trăsăturile esenţiale pentru atingerea performanţelor de top.


TEHNOLOGIE

Poti schimba personalitatea modelului 4C cu o simpla atingere: docila si prudenta (All Weather), echilibrata si sportiva (Natural) sau rapida si agresiva (Dynamic). Pe Alfa Romeo 4C, acest sistem a fost complet regandit pentru a raspunde cerintelor unui supercar de mare performanta.

Design şi confort


GENEZA UNUI VIS

Niciun compromis când vine vorba de stil, caracter practic şi dorinţa de a surprinde. Esenţa Alfa Romeo 4C este simplă: performanţă în formă pură. Fiecare decizie de design a fost luată ţinându-se cont de această filosofie.
Inima bestiei, un motor montat central, este vizibil prin lunetă. Fiecare element al maşinii porneşte de aici. Stopurile rotunde se contopesc cu aripile laterale musculare, care adăpostesc prizele de aer pentru intercooler. Profilul plin de energie şi dinamism se observă în profilul perfect al farurilor, care încadrează două linii în forma literei V, ce plonjează spre grilă în formă de scut şi către emblema Alfa Romeo.
Rezultatul este o maşină care aderă la spiritul pur al motorsportului. Fiecare element structural a fost conceput pentru a îndeplini o funcţie aerodinamică precisă şi pentru a ajuta la crearea unei forţe de apăsare care să asigure aderenţă maximă în viraje.



INTERIOARE INSPIRATE DIN MOTORSPORT

În momentul în care urci într-o Alfa Romeo 4C, intri în lumea motorsport. 4C elimină tot ceea ce este de prisos şi păstrează doar trăsăturile esenţiale pentru atingerea performanţelor de top.


Pentru început, monococa este realizată din fibră de carbon. La interior, scaunele sport garantează o postură de condus confortabilă, dar în acealaşi timp potrivită pentru racing. Scaunele încorporează o structură ranforsată din materiale compozite şi captuşeli speciale. Tapiţeria poate fi din material textil sau piele.
Pentru 4C, fiecare element ales exprimă spiritul motorsport din ADN-ul Alfa Romeo. Volanul sport, teşit în partea de jos. Bordul este realizat dintr-o carcasa termoformată asemănătoare celor folosite pentru supercar-urile de ediţie limitată. Iar comenzile sunt în întregime orientate către şofer, pentru un control desăvârşit al maşinii. Grafica instrumentarului de bord oferă un impact vizual sporit şi îşi trage inspiraţia de la cele folosite de motocicletele sport şi maşinile de competiţie. Pedalele din aluminiu şi protecţiile pentru călcâi sunt detaliile care completează caracterul sportiv autentic.


MADE IN ITALY

Alfa Romeo a decis ca modelul 4C sa fie produs in Modena, in cadrul fabricii Maserati deja existenta. Accentul se pune pe tehnologie evoluata si manufactura de top, o combinatie care duce la producerea unor modele cu adevarat unice in ceea ce priveste solutiile tehnice si atentia pentru detalii.


Pe linia de productie pentru Alfa Romeo 4C, oamenii fac diferenta. Expertii tehnicieni care se ocupa de productia lui Alfa Romeo 4C au trecut prin 500 de ore de pregatire speciala si au la activ 10 luni de participare la dezvoltarea proceselor de productie. Acestia au un nivel de invidiat de cunostine tehnice ca urmare a acestor stagii de pregatire. Tehnicienii care se ocupa de asamblare urmeaza cu strictete fiecare etapa, iar la capat de linie, ruleaza teste riguroase pentru controlul calitatii, asigurand astfel ca toate componentele masinii functioneaza perfect. Produsul final este apoi predat pilotilor profesionisti pentru teste de performanta intr-o varietate de conditii. Abia atunci o Alfa Romeo 4C este declarata gata apta pentru a face cunostinta cu drumul.


EXCELENTA ITALIANA

Alfa Romeo 4C a fost conceputa de Alfa Romeo si produsa in uzina Maserati din Modena, iar excelenta italiana din industria auto poate fi regasita in fiecare element al masinii.


Cele mai cunoscute nume italiene din industrie, care deja furnizeaza piese pentru cei mai mari producatori de supercar-uri din lume, au jucat un rol important in crearea noii Alfa Romeo 4C


Motorizări


UN IZVOR DE EFICIENŢĂ

Mai putin de 4 metri lungime, 2 metri latime si 118 cm inaltime – alegerile in ceea ce priveste designul noii Alfa Romeo 4C sunt la fel de indraznete ca dimensiunile masinii. In detrimentul folosirii unor cifre extreme de putere, s-a optat pentru reducerea masei. Aceasta provocare a influentat designul fiecarei componente a masinii.
Rezultatul este unul spectaculos: o masa proprie de sub 900 kg propulsata de 240 CP, pentru un raport greutate putere de sub 4 kg/CP. O cifra care promite agilitate de supercar si performanta pe masura. Greutatea redusa a fost obtinuta prin folosirea de materiale ultra-usoare precum fibra de carbon, aluminiul si compozite, toate alese pentru a duce la maxim eficienta dinamica. Rapida, puternica si evoluata. Pentru 4C, materialele moderne fac front comun cu procedurile inovatoare Alfa Romeo si valorile brandului pentru a obtine un ocean de eficienta.



Parametrii după care funcţionează toate sistemele electronice au fost optimizaţi pentru obţinerea unui nivel perfect de performanţă în raport cu condiţiile de condus. Poţi schimba caracterul noii Alfa Romeo 4C printr-o singură atingere de buton: docila şi prudenţa (All Weather), echilibrată ,dar sportivă (Natural), rapidă şi agresivă (Dynamic). Selectorul Alfa Romeo D.N.A. oferă trei moduri de condus din 2008. Pentru Alfa Romeo 4C, sistemul a fost îmbunătăţit pentru a face faţă cerinţelor unei supercar de mare performanţă. Astfel, cele trei moduri au fost completate de un al patrulea: Alfa Race.

Alfa Race


Alfa Race este cel mai extrem mod orientat către performanţă, activat prin mutarea selectorului în poziţia Dynamic şi menţinerea acestuia timp de câteva secunde. Modul Alfa Race oferă control total şoferului în condiţii de condus sportiv. Prin reducerea intervenţiilor din partea sistemelor electronice, acest mod îţi permite ţie, şoferului, să preiei comanda complet.

REZISTENTĂ ULTRA-UŞOARĂ


Fibra de carbon a fost selectata pentru celula centrala care protejeaza pasagerii. Fibra de carbon ofera avantaje majore in comparatie cu materialele conventionale, izotropice, cu aceleasi caracteristici de rezistenta in toate directiile.


ALFA TCT

Puterea motorului nu este suficientă pentru a livra nivelul superb de performanţă atins de Alfa Romeo 4C. Un sistem avansat de transmisie este necesar pentru controlul căilor putere.

Fibra de carbon ofera avantaje majore in comparatie cu materialele conventionale, izotropice, cu aceleasi caracteristici de rezistenta in toate directiile. Fibra de carbon este unidirectionala, fiindca toate fibrele sunt orientate in aceeasi directie, iar piesele realizate din acest material sunt de cinci ori mai rezistente. Aluminiul, un material ultra-usor dar totodata rezistent, a fost folosit pentru blocul motor, iar motorul in sine si celulele de rezistenta fata/spate protejeaza pasagerii in caz de impact.
In spatele pasagerilor, o bara de protectie din otel ultra-rezistent previne deformarile in eventualitatea unei rasturnari. Materiale compozite avansate, dificil de aplicat unor modele de serie anterioare, completeaza structura de rezistenta a masinii. Pentru Alfa Romeo 4C, materialele compozite cu densitate scazuta folosite pentru caroserie garanteaza stabilitate sporita, in comparatie cu aluminiul si o masa mai redusa cu 20% fata de elementele similare din otel.


Modelul 4C este echipat cu transmisia Alfa TCT cu şase trepte şi dublu-ambreiaj, o soluţie care combină răspunsul prompt al unei cutii de viteze secvenţiale cu nivelul de confort oferit de o transmisie automată. Acest sistem funcţioneaza pe principiul a două cutii de viteze legate în paralel, fiecare cu propriul ambreiaj. Treapta de viteza următoare este selectată în timp ce actuala poziţie este menţinută în continuare, eliminându-se astfel discontinuitatea în livrarea puterii.
Ambreiajul transmisiei Alfa TCT a fost modificat special pentru folosirea pe modelul Alfa Romeo 4C. Acest ambreiaj nou, mai special, dispune de un nou soft de control care face schimbările de viteze mai rapide în orice condiii. Aceste tranziţii sunt mai agresive în modurile sportive, iar şoferii pot simţi cuplarea treptelor de viteză, ca la o maşină de curse. Pe viraje, schimbările de viteze sunt realizate cat mai lin cu putinţă, pentru a menţine stabilitatea maşinii.

Motorul turbo de 1.750 cmc disponibil pentru 4C este asamblat cu tehnologie de ultima ora. In plus, inginerii Alfa Romeo au facut ca tehnologiile de pe 4C sa fie mai agresive si mai eficiente.


Patru cilindri, o structura din aluminiu, o turbina de generatie noua, injectie sub presiune, doua unitati de control variabil al valvelor, tehnologie de regenerare si un dublu ambreiaj permit acestui motor de 1.750 cmc sa livreze performante sportive fara precedent.
Cuplul si puterea stabilesc noi recorduri pentru aceasta cilindree. Puterea maxima de 240 CP este atinsa la 6.000 rotatii pe minut, confirmand elasticitatea si dinamismul extraordinar al acestui motor. De asemenea, produce rezultate exceptionale in timp accelerarii. Alfa Romeo 4C atinge 100 km/h in 4,5 secunde si o viteza maxima de 258 km/h. Dar asta nu e tot: acest nivel impresionant de performanta a fost obtinut cu un impact minim asupra mediului inconjurator. Gratie sistemului de control al injectiei si a sistemelor avansate anti-frecare si anti-pierdere de energie, emisiile noii Afla Romeo 4C se situeaza mult sub limitele stricte Euro 6.

Alfa Romeo 4C dispune de o tehnologie de tip “scavenging” pentru a maximiza cuplul motor la viteze mici si a livra mai multa putere la cererea soferului. Unitatea de control determina inchiderea si deschiderea valvelor cu precizie sporita, pentru a crea un flux de aer continuu intre admisie si evacuare.


TURBO

Pe lângă tehnologia de tip “scavenging”, motorul este echipat cu o turbină şi un convertor de puls, cu rol în creşterea cuplului motor la viteze mici. Acestea sunt fabricate din oţel microcast şi pot funcţiona la temperaturi foarte înalte, de peste 1.000 de grade Celsius.

TRACTIUNE SPATE

Placerea din timpul condusului rezulta dintr-un design echilibrat cu grija. Tractiune integrala si un motor amplasat central: arhitectura de care dispune Alfa Romeo 4C este tipica modelelor de competitie, in care distributia perfecta a masei este obiectivul primordial.


Alfa Romeo 4C adopta tractiunea spate pentru a exploata la maxim avantajele dinamic aduse de aceasta configuratie. Tractiunea spate ofera aderenta mai buna la accelerare, cand puterea motorului muta masa catre partea din spate a masinii. Tractiunea integrala permite de asemenea negocierea virajelor cu viteza mult mai mare, pentru o experienta de condus mai intensa.
Motorul de aluminiu este amplasat central. Aceasta solutie reduce semnificativ masa si elimina nevoia folosirii unui cardan si optimizeaza distributia masei prin concentarea acesteia aproape de centrul masinii, pentru manevrabilitate superioara.


Asemenea tuturor modelelor de competiţie, Alfa Romeo 4C foloseşte un sistem de răcire pentru protecţia turbinei. Oprirea motorului ar produce imediat stagnarea circulaţiei uleiului, care în turbina poate ajunge la temperaturi extrem de mari. Suprasolicitarea termică suferiţă de ulei duce la pierderea capacitaţii de lubrifiere şi implicit la formare de reziduuri care dăunează motorului. Pentru a preveni aceste fenomene, Alfa Romeo a introdus un sistem bazat pe o pompă after-run. Această componentă electrică este controlată automat de ECU şi menţine uleiul în circulaţie prin turbină până ce acesta s-a răcit suficient de mult.

Accesorii şi servicii




Alfa Romeo 4C oferă o varietate de opţiuni de personalizare, atât de natură estetică, cât şi pentru a pune în evidenţă caracterul sportiv al maşinii, în funcţie de cerinţele fiecărui client. Şase culori de exterior sunt disponibile pentru Alfa Romeo 4C – trei culori pastel (Black, White şi Alfa Red), o culoare metalizată (Basalto Grey) şi două nuanţe 3-strat (Madreperla White şi Competizione Red).
Jantele sunt oferite în diverse modele şi mărimi, dar pot fi colorate în nuanţe metalizate pentru un look mai sportiv. Există şi patru variante de culoare pentru etrierele noii Alfa Romeo 4C: gri (standard), roşu, galben şi negru.
În ceea ce priveşte interiorul, scaunele Sabelt cu ranforsare din fibră de carbon, apogeul scaunelor sport disponibile pe piaţă, oferă patru variante de tapiţerie: pe lângă varianta neagră cu material textil şi cusături rosii, puteţi opta pentru piele de culoare neagră sau roşie, sau o combinaţie de piele şi microfibră cu cusături roşii.