Peugeot: O călătorie de la râșnițe la automobile inovatoare

Peugeot: O călătorie de la râșnițe la automobile inovatoare

Peugeot, una dintre cele mai cunoscute mărci auto din lume, are o istorie fascinantă care începe cu mult înainte de prima mașină. Povestea companiei începe în 1810, când frații Peugeot și-au transformat moara de făină într-o oțelărie. La început, aceștia s-au concentrat pe producția de unelte și articole necesare pieței vremii, precum sârma pentru rochiile cu crinolină, lamele de fierăstrău și râșnițele de cafea, sare și piper. Datorită unei tehnici inovatoare de tăiere și tratament al dinților fierăstrăului, uneltele lor au devenit renumite pentru calitate și durabilitate.

În 1840, frații au introdus un sistem simplu de măcinare, folosit inițial pentru râșnițele de cafea și ulterior pentru cele de piper. Piperul, numit adesea „aurul negru” datorită valorii sale, a devenit din ce în ce mai accesibil, iar râșnițele Peugeot au devenit esențiale pentru bucătăriile din întreaga Franță.

Simbolul leului, adoptat în 1850, reflectă puterea și rezistența produselor Peugeot. Leul este, de asemenea, prezent pe stema regiunii Franche-Comté, locul de origine al familiei Peugeot.

De la Unelte la Biciclete și Automobilism

În timp ce o parte a familiei continua să se concentreze pe producția de scule și râșnițe, cealaltă jumătate a fost atrasă de revoluția motorizării. Primul pas spre mobilitate a fost făcut în 1882, cu lansarea bicicletei Le Grand Bi. Întâlnirea cu Gottlieb Daimler l-a convins pe Armand Peugeot de potențialul automobilelor. Astfel, în 1889, Peugeot a produs primul său vehicul cu trei roți acționat de aburi, urmat de o mașină cu motor pe benzină în 1890.

În 1896, Armand a fondat Societe Anonyme des Automobiles Peugeot, axându-se exclusiv pe producția de mașini. Acest pas a marcat începutul unei noi ere pentru companie, care a continuat să inoveze și să participe activ în competiții auto. Un moment important a fost victoria în cursa Paris-Rouen, când un Peugeot de 3 cai putere a demonstrat capacitățile mărcii.

Inovație și Expansiune

Un alt punct de cotitură a fost lansarea modelului Peugeot 201 în 1929, care a devenit cel mai accesibil vehicul de pe piața auto franceză. Acesta a introdus suspensia independentă față, o inovație adoptată rapid de concurenți.

Peugeot a continuat să inoveze și să se extindă, devenind un jucător major pe piața globală. În 1974, compania a achiziționat 30% din acțiunile Citroën și a preluat complet compania în 1975, creând PSA Group. Ulterior, în 1978, Peugeot a preluat divizia europeană a Chrysler, sub brandul Talbot.

Trecut și Viitor

Peugeot a continuat să lanseze modele de succes și să se extindă pe piețele internaționale. În 2020, fuziunea cu Fiat Chrysler Automobiles a dus la formarea Stellantis, una dintre cele mai mari companii auto din lume. Spiritul inovator al fondatorilor rămâne viu, iar Peugeot continuă să inoveze și să surprindă în industria auto globală.

Astăzi, marca Peugeot este un simbol al inovației și tradiției, continuând să inspire pasionații de automobile din întreaga lume.

4o